VIII edycja Kampanii
#17milionów 2022 r.
1 października 2022 wystartowała 8. edycja Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej #17milionów. Po raz kolejny na różne sposoby zwracaliśmy uwagę polskiego społeczeństwa na codzienne problemy osób dotkniętych MPD.
Na całym świecie jest już ponad 17 milionów osób cierpiących na MPD.
Światowy Dzień MPD
6 października 2022 w Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego nie tylko nasza Fundacja, ale cała Polska po raz kolejny rozbłysła na zielono. To jednak nie był jedyny zielony akcent tegorocznych obchodów tego wyjątkowego dla nas dnia. Ulicami Łodzi przejechał zielony korowód, który zakończył swoją trasę w siedzibie naszej Fundacji. Tam, oprócz innych atrakcji, na wszystkich, którzy odwiedzili nas i zechcieli razem z nami okazać solidarność osobom cierpiącym na mpd czekał specjalnie przygotowany pokaz laserów.
6 października 2022 o godz. 19.00, w całej Polsce na kolor zielony zostało podświetlonych kilkadziesiąt budynków użyteczności publicznej, galerii, centrów handlowych czy zabytkowych obiektów. W ten sposób po raz kolejny wysyłając zielone światło nadziei okazaliśmy solidarność wszystkim osobom dotkniętym mózgowym porażeniem dziecięcym.
Wyzwanie sportowe #17milionówMetrów
Już po raz piąty każdy chętny mógł wziąć udział w wyzwaniu sportowym #17milionówMetrów. Celem wyzwania jest okazanie solidarności z osobami dotkniętymi mózgowym porażeniem dziecięcym, które bardzo często mają problemy z poruszaniem się. Wspólnie od 1 do 31 października pokonaliśmy 17 milionów metrów, a nawet kilka milionów więcej :). Do naszego wyzwania przyłączyły się osoby z całej Polski, a nawet z innych państw europejskich rozszerzając ideę naszego wyzwania na inne kraje. Wystarczyło pobiec, przejść lub przejechać na rowerze dowolny dystans i dodać go do założonego w aplikacji STRAVA wyzwania sportowego #17milionówMetrów. Tylko tyle i aż tyle.
Wyzwanie społeczne #17milionówGroszy
W wyzwaniu #17milionówGroszy wzięły udział zarówno firmy cateringowe oraz lokale gastronomiczne, jak również firmy z branży e-commerce, które przekazując 1,7% swojego październikowego dochodu ze sprzedaży konkretnych dań czy produktów wsparły rehabilitację podopiecznych naszej fundacji.
Akcja „Zajarz na zielono” w mediach społecznościowych
Całą październikową kampanię poświęciliśmy na informowanie, edukowanie i uświadamianie polskiego społeczeństwa na temat mózgowego porażenia dziecięcego. Naszą akcję kierowaliśmy do wszystkich: osób publicznych oraz prywatnych, instytucji czy firm, które na swoich profilach okazywały solidarność z osobami dotkniętymi mpd oraz udostępniały przygotowane przez nas informacje, tym samym szerząc wiedzę na temat mózgowego porażenia dziecięcego.